Ќа головну | << Ћовець у жит≥ |
„ервона
кепка √олдена надзвичайно важливий символ,
чи не найголовн≥ший у вс≥й книз≥. ¬она
згадуЇтьс¤ прот¤гом всього роману, на нењ
часто звертаЇтьс¤ увага, що вказуЇ на
особлив≥сть цього предмету. ќднозначност≥
у розум≥нн≥ њњ значенн¤ нема, проте де¤к≥
своњ припущенн¤ ¤ хот≥в би коротко
висловити.
ѕерш за все - червоний кол≥р - в≥н привертаЇ увагу до кепки й до √олдена олф≥лда, в≥н в≥дпов≥даЇ незвичайност≥ характеру √олдена, його ос≥бност≥, несхожост≥ на б≥льш≥сть. „ервоний кол≥р завжди символ≥зував повстанн¤, бунт - тут теж Ї паралель з √олденом, хоч його бунт трохи ≥нший, пасивний ≥ внутр≥шн≥й. ÷е швидше просто неприйн¤тт¤ правил, нав'¤заних хворим сусп≥льством, зовн≥шн≥м вираженн¤м ¤кого, зокрема, Ї те, що в≥н носить свою кепку задом наперед. «наченн¤ кепки, ¤к символу в≥дношенн¤ √олдена до сусп≥льства, чи не найголовн≥ше.
÷ей кол≥р агресивний, ¤к ≥ повед≥нка √олдена - кепка вперше згадуЇтьс¤ напередодн≥ б≥йки з ¬ардом —тредлейтером. ÷е кол≥р почутт≥в, ¤к≥ багато значать дл¤ √олдена. “акож це кол≥р символ≥зуЇ прагненн¤ до справедливост≥, зм≥ни сусп≥льного устрою, шл¤хом до чого ран≥ше була революц≥¤, але не тепер, в епоху модерн≥зму, коли стаЇ зрозум≥ло, що зм≥нити щось неможливо, та й не потр≥бно, можна зм≥нювати внутр≥шн≥й св≥т, а не зовн≥шн≥й.
Ќе раз згадуЇтьс¤, що кепка мисливська, це важливо, оск≥льки ≥ √олдена певною м≥рою можна назвати мисливцем (у розум≥нн≥ ловц¤), адже в≥н шукаЇ, чи нав≥ть полюЇ на невинн≥сть, в≥н прагне ловити д≥тей над пр≥рвою у густому жит≥, р¤туючи њх в≥д доросл≥шанн¤ ≥ обов'¤зковоњ моральноњ деградац≥њ цим зумовленоњ.
оли розгл¤даЇтьс¤ тв≥р —ел≥нджера з точки зору його неспод≥ваноњ попул¤рност≥, вражаючого впливу на психолог≥ю п≥дл≥тк≥в, вважаЇтьс¤, що дос¤гти цього вдалось завд¤ки систем≥ др≥бних образ≥в ≥ символ≥в, що впливають на п≥дсв≥дом≥сть (можна сказати, елемент≥в ЌЋѕ - програмуванн¤ св≥домост≥), серед ¤ких мисливська кепка √олдена займаЇ чи не основне м≥сце.
ƒ. узьменко 2003